Przejdź do głównej zawartości

Szkoła - trudny wybór

Hejka! :)
Skoro był temat wakacji, to dzisiaj co nieco o szkole. Trochę tego za mną jest- 12 lat- więc postanowiłam wypowiedzieć się w tej kwestii. Zwykle zastanawiamy się po gimnazjum, jaką szkołę wybrać albo po szkole ponad gimnazjalnej. Oczywiście są osoby, które od początku wiedzą co chcą robić, a co jeśli nie?

Sama należałam do osób, które miotały się i nie wiedziały co ze sobą zrobić. Kiedyś chciałam być fryzjerką, ale wiązało się to z pójściem do zawodówki, dlatego odrzuciłam ten pomysł. Nie mówię, że zawodówki są złe. Po prostu ja tam iść nie chciałam. Nie chciałam również wybrać liceum, byłaby to dla mnie strata czasu. Traktowałam liceum jako gimnazjum tylko na wyższym poziomie. Drogą eliminacji zostały mi technika. Zaczęłam się zastanawiać, co byłoby najlepszym wyborem.

Choć miałam taki czas, że zmieniałam szkołę z dnia na dzień - w swojej głowie. Raz chciałam być kucharzem, innym razem cukiernikiem, a może hotelarz? Pomysłów było sporo. Jednak cieszę się, że wybrałam taką szkołę a nie inną. Przedmioty nie są zbyt trudne. Czasem trzeba się przyłożyć, ale tak jest wszędzie.

Jako osoba w 100% zadowolona ze swojego wyboru, mogę podać kilka rad. Może komuś się przydadzą.
1) Przejrzyj wszystkie szkoły w swojej okolicy.
2) Zastanów się: co by Cię interesowało po szkole (np. studia, praca) i tym się kieruj. Jak wybierzesz liceum to raczej idziesz później na studia.
3) Kolejne pytania: W czym czułbyś się najlepiej? Co jest według Ciebie atrakcyjne?
4) Nie idź gdzieś tylko dlatego, że tam idą Twoi znajomi.
5) Nie spełniaj marzeń rodziców.

Przy wyborze szkoły można również porozmawiać z doradcą zawodowym. Niektórym to coś daje ;)
Chociaż pewnie wszyscy mają wybraną szkołę, postanowiłam, że już teraz zamieszczę taką notkę. Póki jeszcze coś pamiętam.

Mam nadzieję, że dobrze wybraliście szkoły i będziecie zadowoleni tak jak ja :D

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

#22 Reakcja gif BTS, kiedy chcesz go pocałować

Witam!  Chociaż chciałoby się zaśpiewać "Fire~!", to niestety nie będzie to reakcja z ogniem. Słabo mi one wyszły za co przepraszam. Poprawię się... Kiedyś xD Dedykowane: JiminJessi J-HOPE Spędzałaś niedzielne popołudnie w salonie z Hobim choć każde z was robiło zupełnie coś innego. Ty czytałaś książkę, a raper robił sobie zdjęcia. Przy czym jego miny były takie urocze, że nie potrafiłaś skupić się na treści książki i uśmiechałaś się pod nosem. W końcu nie wytrzymałaś i musiałaś coś powiedzieć. - W takich momentach mam ochotę cie pocałować. Hoseok przestał robić zdjęcia i powoli przeniósł swój wzrok na ciebie. Przez chwilę zastanawiał się czy faktycznie mówisz do niego, ale widząc, że wokół nikogo nie ma uśmiechnął się. - Więc chodź i to zrób. Masz na to pięć sekund. Jeden... - zaczął odliczanie. Mimo iż od razu poderwałaś się z miejsca chłopak przyśpieszył tempo wypowiadanych liczb i gdy rzuciłaś się na niego było już zero. - Przegrałaś. Dostaniesz za to karę

#30 Reakcje gif BTS, kiedy nie masz humoru

Witajcie kochani!  Przepraszam Was za to opóźnienie, ale nie miałam, kiedy napisać tej reakcji dopiero wczoraj w nocy. Z tego co mi się wydaje, ta reakcja jest jedną z najdłuższych, ale mam nadzieję, że wytrwacie do końca i się nie znudzicie :) Dedykowane: TaeKas

#42 Reakcja gif BTS, kiedy mu przeszkadzasz

Elo!  No szczerze mówiąc jestem w szoku. Dawno nie udało mi się napisać reakcji nie robiąc sobie przerwy. Poza tym wydaje mi się, że reakcje (niektóre) są długie, więc cieszę się, że mi się udało bez osiągania. Tylko jest jeden minus w tej sytuacji: znowu się nie wyrobiłam z terminem. Ale chyba już się do tego przyzwyczailiście, co? :P Reakcja gif BTS, kiedy mu przeszkadzasz  Taniec godowy xD  Dedykowane: Kookisio